El tercer número del volumen 11 de la publicación Mathematica in Education and Research (MiER) se encuentra disponible para sus suscriptores. Los contenidos de esta edición son:
  • ARTICLES:
    • How high school students can discover original ideas of mathematics using Mathematica. Variants of the Josephus Problem, por Atoshi Hashiba, Daisuke Minematsu, Hiroaki Shimoda and Ryohei Miyadera.
    • Complex turtle geometry, por Byrge Birkland.
    • Symbolic and numerical solutions of submarine pipeline design boundary problems, por Alexander N. Papusha and Roman A. Synyak.
  • COLUMNS:
    • CLASSROOM NOTES: DNA sequence alignment - Part II, por Bruce Torrence.
    • FRONT END PROGRAMMING: Interactive elements, por Dale R. Horton.
    • MATHEMATICAL GRAPHICS: The Read-Bajraktarevic Operator, por Mark McClure.
    • GEOMETRIC THEMES: Spirals! Part 2. Polyforms, decorations and flowers, por Jaime Rangel-Mondragón.
  • REVIEWS:
    • MATHSOURCE REVIEWS: Deconvoluting the Convolution, por Matthew Mark Thomas.